Se en ole minä

Eräs poika tulee luokseni kysymään, olenko Yoani. Hän tervehtii minua kylmällä ja hikisellä kädellä. Pelkään, että saan häneltä litsarin, mutta hän sanookin vain: ”Toivottavasti olet todellinen, koska olemme nähneet jo niin paljon! Mieleni tekee seurata häntä ja näyttää hänelle napani. Ei ole suurempaa todistetta ihmisen olemassaolosta kuin mahassa solmussa oleva napa.Hän kävelee pois ja jätää kontolleni kaiken epäilyksensä ja uskonsa minuun- tämä viimeksi mainittu pelottaa minua eniten- en ehdi sanoa hänelle, etten aio perustaa mitään uskontokuntaa ja niinpä hänen epäilyksensä rauhoittavat minua enemmän kuin hänen mahdollinen varmuutensa.

Jos tämä kylmäkätinen poika lukisi tämän kirjoituksen lyhyet lauseet, voin kertoa hänelle, etten voi pelastaa häntä. Hän ei voi sälyttää päälleni taakkaa, jota meidän tulisi kantaa yhdessä. Minäkin olen nähnyt niin paljon.. ihmisiä, jotka antavat aploodeja ja sitten vasikoivat, käsiä, jotka taputtavat olalle ja lopulta tönivät; eläköön -huutoja, jotka muuttuvat vihan kuiskauksiksi…Kuitenkaan minun ei tarvitse tietää, kuka hän on, jotta huomaisin, että jaamme samat huolet, unelmat ja syyllisyyden.

Vastaa

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s